Dengan Nama Allah

Semoga Allah membuka ruang hati untuk diisi dengan manfaat dan meletakkan DIA di tempat yang KUKUH dan TEGUH.Segala isi manfaat di dalam blog ini dibenarkan untuk di kongsi bersama,copy paste dan sebagainya.dengan menyatakan link blog ini.semoga Allah REDHA~!

JITIS

Thursday, February 21, 2013

bukan sengaja!

bismiLLAH



sungguh.
lama sudah tak menc0ret di sini.
bukan sengaja.
tapi ada cerita suka duka.

selepas habesnya pr0gram c0smic anjuran 0hana, tak sempat habis pr0gram lagi aku sudah melarikan diri. 0ps bukan melarikan sebenarnya. tapi menyelamatkan jiwa. seminggu yang saangat SESAK bagai tiada nafas yang terhela.

aku pulang bukan sengaja.
tapi
aku pulang untuk mencari tenaga
supaya kekal [ KUAT ]  untuk menghadapi baki kehidupan yang bersisa..

es0k paginya, tertera mesej tentang persiapan pengangkutan.
aku segera call dan mendapatkan kepastian
rupanya semua sewaan kereta yang ditempah itu semuanya berkata
" 0rang yang tempah sebel0m ni baru mesej pagi tadi, dia nk tempah smai es0k pula "

hatiku sesak.
kesian mereka
menanti sesuatu yang tak diduga
sedang PIC h nya hilang entah ke mana


saat aku bertanya mereka.
ya. mereka bahagia melihat ciptaanNya yang menghembus ketenangan dalam jiwa
tepian 0mbak yang mengetahaui akan kepenatan jiwa yang tak terhenti.
maaf sahabat
bukan aku sengaja menyepi
bukan aku sengaja menghilangkan diri
namun saat kamu-kamu berbahagia di sana
aku di situ hanya terbaring tak berdaya
syukur.
Allah mendengar hatiku menjerit penuh d0a
agar Dia mengurniakan kedamaian buat setiap jiwa di sana.
benar.
mereka berbahagia.
aku juga turut merasa.

selagi aku mampu berdiri
itulah erti [ SIHAT ] buat yang mengerti
tiak mampuku melebarkan kehidupan duka yang menyepi
aku mahu bersama mereka,
dalam redha ILAHI
mesti apa keadaanpun yang menimpa diri.

sahabat.
maafkan aku
bukan sengaja aku menyepi
bukan sengaja aku menghilangkan diri
tapi

aku pulang untuk mencari tenaga
supaya kekal [ KUAT ]  untuk menghadapi baki kehidupan yang bersisa..

‎" EMOSI yang membentuk kita sebagai MANUSIA.
EMOSI adalah TENAGA yang mengalir dalam tubuh kita.
JUJURLAH pada emOsi kita.
gunakan AKAL DAN EMOSI sebagai alat yang MENYOKONG diri kita, bukan MENENTANG " 
-buku rich dad po0r dad-

sejauh mana kita menggunakan EMOSI dan AKAL yg dipandu 0leh IMAN supaya dapat MENYOKONG kita utk TERUS BERAMAL dengan amal s0leh?

Atau kita hanya TERBAKAR dengan em0si menggila yang menggersangkan iman di dada dan MENENTANG fitrah keimanan manusia??

Minggu yang sangat menduga em0si.
Suka. Duka. Tangis. Tawa 
M0ga diredhai Allah yg Esa
sabarlah. USAHA mengawal em0si itu dengan BERBAIK SANGKA dan BERLAPANG DADA

Renung. Fikir. Zikir.....



sahabat.
kau tahu
apa yang membuatkan aku kekal tabah di sini?
kerana aku melihat kalian bahagia di sini.

sahabat
hidupkan hariku dengan senyuman manismu
ceriakan jiwaku dengan tawa riangmu
bahagiakan hatiku dengan talian d0amu
agar sama-sama kita dalam restu
satu [ OHANA ] , kita [ BERSATU ]
kekal BERSAMA dalam [ DOA ]
dan juga dalam [ SYURGA ]

maafkan aku...
waLLAHU a'lam

2 comments:

hainil fatihah mohd fauzi said...

Allahu yasfik~ Doa selalu dikirimkan buatmu. InsyaAllah. Maaf.. kerana lama tak kirim khabar. Kesibukan dunia yang menghimpit. Moga kamu terus kuat di sana.

azuma nurul said...

Enil!!!! rinduuu *lap air mata*
Moga2 kita sentiasa bersama, dalan DOA.. :)


Binnabil Huda - Unic
Mp3-Codes.com