Dengan Nama Allah

Semoga Allah membuka ruang hati untuk diisi dengan manfaat dan meletakkan DIA di tempat yang KUKUH dan TEGUH.Segala isi manfaat di dalam blog ini dibenarkan untuk di kongsi bersama,copy paste dan sebagainya.dengan menyatakan link blog ini.semoga Allah REDHA~!

JITIS

Thursday, February 2, 2012

saya!

bismiLLAH.dengan nama Allah.aku melangkah.moga saat itu penuh maghfirah dan rahmah.


(buka la ni dulu.baru feel)

Saya masih ingat. Dahulu buku sirah yang saya paling minat. Kisah sejarah DIA yang penuh hikmah dan cahaya. Namun itu sekadar cerita di buku. Dahulu.

Apabila saya meningkat dewasa. Saya semakin mengenal DIA. Kalau dahulu saya hanya memahami kisah DIA, kini saya terasa semakin menjauhi pula. kemana agaknya ya..saya meletakkan DIA dalam hati sayaa..

Allah mengetuk hati saya untuk pergi ke satu institusi pengajian ini. Di situ barulah terasa sesuatu yang saya tak pernah rasa. Kalau dahulu DIA pun saya tak rindu, kini rasa tak keruan apabila memikirkan tentang DIA. Kerap berfikir

 "Layak ke aku bertemu dengan DIA?  Malunyaaa"
"Layakkah aku mengungkap rinduku ini pada DIA?"

Semua itu ibarat mainan di lidah sahaja.
Apabila saya memikirkan kembali.
ya. sebenarnya DIA amat dekat dengan kita.
mungkin kita sahaja yang JAUHkan diri dari DIA
sedangkan setiap saat itu sebenarnya DIA sentiasa ada.

Awak nak tahu tak? Dahulu kan DIA pernah berkata kepada sahabat-sahabatnya..
nak tau apa DIA kata?
DIA rindukan kita!
kenapa pula? apa kaitannya?
BENAR! DIA rindukan kita!
wajah yang kita tak pernah tatap.merindui KITA?
Allaaahh
Lama dah DIA rindu kita.
teringin sangat nak jumpa KITA
tapi kan.
SAYANG
kita selalu tak rasa DIA ada
selalu lupa yang kita lakukan itu DIA ada
sampai akhir hayat DIA pun masih mengingatkan kita.

awak tahu?
DIA sangat sayang KITA
DIA sanggup berjuang supaya KITA dapat rasa DIA ada.
tapi.
kita yang SELALU lupa
ada waktu untuk ingat DIA pun.kita tak HAYATI betul-betul
sedih..sedih sangat.

awak rasa,kan
kalau DIA ada di belakang awak,tegur awak
agak-agak ape perasaan awak?
atau
ape perasaan DIA tengok awak?
mesti sedih,kan
orang yang DIA rindu dahulu tak rindukan DIA pun.
mesti sangat sedih..

awak tahu tak
KITA ni orang yang DIA pernah rindukan dulu
KITA ni orang yang pernah saangaat DIA sayang dulu
walaupun DIA tak pernah jumpa kita
KITA tak pernah jumpa DIA
riwayat hidup penyanyi K-POP lebih kita minati
ribuan pengorbanan DIA tidak kita dalami
nanti kat akhirat nanti
layakkah KITA bergelar pengikut DIA?
DIA.RASULULLAHH s.a.w

Dahulu.sanggup DIA tangisi melihat semangatnya jiwa pemuda.menegakkan agama. Dahulu.DIA sanggup deras darahnyaa Demi menabur cinta.Dahulu.sanggup tutur katanya mengingatkan adanya KITA Saat hujung nyawanya. KINI gelak ketawa kita semakin jauh rasanya cinta padaNya. Kerinduan itu seakan lupus dari kalbu.Sedangkan perjuangannya Kekal mengalir deras jitu.RASULULLAH.di manakah kau meletakkan BAGINDA dalam dirimu?


Allaahhhhh
Allah a'lam


2 comments:

Syuqairo~ said...

assalamualaikum.kak ain nk mnx share post anda ni ye..nk ltak dlm metro smttaj..psal maulid ni..-falihah-

khaIRul_UmmAh said...

hoho.insyaAllah.moga ada manfaatnya :D


Binnabil Huda - Unic
Mp3-Codes.com