Dengan Nama Allah

Semoga Allah membuka ruang hati untuk diisi dengan manfaat dan meletakkan DIA di tempat yang KUKUH dan TEGUH.Segala isi manfaat di dalam blog ini dibenarkan untuk di kongsi bersama,copy paste dan sebagainya.dengan menyatakan link blog ini.semoga Allah REDHA~!

JITIS

Saturday, October 23, 2010

Mutiara yang ku Temui

bismiLLAH
allahmdulillah,marilah sama2 kita merafa'kan setinggi2 esyukuran kehadrat Allah,dengan limpah dan kurniaNya dapat lagi kita bernafas dengan free dan bersama2 kita berkongsi pengisian jiwa yang insyaALLAH dapat sama2 kita manfaatkan nanti.


Lama sudah saya tidak menaip di ruangan ini kerana berjihad untuk final exam yang akan menentukan kelas mana saya akan berada.Saya tak kesah kelas mana-mana pun,asalkn hadaf saya tidak terhalang.teringat saat-saat semalam yang membuatkan saya tergerak untuk mencoret di sini.


JUMAAT- 22OKTOBER 2010
-seawal pagi saya membuka mata,kesemua muka-muka yang saya temui berwajah ceria.sebab nak balik kampunglah katakan memandangkan dah lama duduk di bumi waqafan yang diberkati itu.dan berlaku lah juga sesi luahan perasaan adek2 bersama kakak yang comel ini..


'kak ain...bla2'
'kte rasekan....'
'mcmane agaknya tahun depan eh?..'
bermacam-macam luahan perasaan telah saya dengar.dan masalah dalam batch yang saya kurang tahu menjadikan saya lebih tahu,dan cepat kenal pasti puncanya.sesi borak ala2 luahan perasaan+syura untuk bangkitkan batch 56 ini pun bermula begitu lama.di situ saya sedar...


1.tanggungawab individu muslim untuk MULA menggerakkan dirinya supaya dia dapat meggerakkan ORANG LAIN daam amar makruf nahi munkar


2.KEPEKAAN terhadap perubahan sekeliling yang MUNGKIN membawa aura negatif.WAJIB segera ditangani.


3.jiwa-jiwa yang bermasalah HARUS diselesaikan dengan pendekatan HATI,bukan KEKERASAN


4.orang yang bermasalah itu lebih DIKASIHI ALLAH berbanding orang yg kurang bermasalah.
mengapa??
kerana Allah itu tidak mengasihi hambaNYa melainkan tatkala diberikan musibah agar hamba itu kembali kepadaNya


5.masalah dalam batch harus segera ditangani dan diselesaikan sebelum kedatangan adek-adek baru tahun depan


6.walaupun saya bukan orang atasan,sayalah yg PALING bertanggungawab memandangkan saya yang paling   berumur antara mereka semua.jadi,apa tindakan saya?


insyaAllah,semua dalam perancangan.jangan risau adek2,kita akan sama-sama cari jalan penyelesaian untuk menjadi batch yang terbaik n dapat mengekalkan biah solehah dan tarbiyyah islamiyah di bumi waqafan ini.insyaAllah.


"kenapa k.ain x jd pra-kp? kak ain kn layak."
jawapannya..
saya mahu menjadi orang biasa yg luar biasa.biarlah orang yg lebih hebat menjadi orang atasan,dan saya menjadi org bawahan.kerana apa?hakikatnya bila menjadi orang bawahan,saya dapat melihat seluruh masalah yang ada secara observation,dan menjadi penasihat mereka.


batch 56 bumi waqafan sekalian,
jom sama2 baiki diri
seburuk mana peribadi anda dahulu
bersihkanlah ia selagi ada masa
kita bernafas dibumi waqafan ini
mutiara itu carilah
kerana saya sudah menjumpainya
kelak sama2 kita merasai indahnya IMAN dan ISLAM itu
andai kita sama2 menemui sinar MUTIARA,
di bumi waqafan!


buat semua manusia,
jangan pernah kamu bersangka buruk kepada manusia Jahat
keranamungin satu masa nanti
dia akan menjadi lebih baik daripada kamu
jangan ernah kamu memamdang TERLALU tinggi kepada orang baik
kerna mungkin satu hari nanti dia akan diuji
pandanglah menusia dengan seadanya
pandanglah manusia dengan mata hati
kerana setiap sudut ruang jiwa itu 
pasti mengharapkan satu
ketenangan yang membawa mereka
bahagia di SYURGA!
-like this!-
waLLAHU a'lam

No comments:


Binnabil Huda - Unic
Mp3-Codes.com