Dengan Nama Allah

Semoga Allah membuka ruang hati untuk diisi dengan manfaat dan meletakkan DIA di tempat yang KUKUH dan TEGUH.Segala isi manfaat di dalam blog ini dibenarkan untuk di kongsi bersama,copy paste dan sebagainya.dengan menyatakan link blog ini.semoga Allah REDHA~!

JITIS

Saturday, May 15, 2010

Peringatan bersama

bismiLLAH..

"Cara hidup menentukan cara mati. Cara mati menentukan cara dibangkitkan di padang mahsyar. Cara dibangkitkan di padang mahsyar akan menentukan samada ke syurga atau neraka." Allahualam.. Jadi, bagaimana cara hidup kita?

 Siapa yang melihat kepada Allah tidak terlihat dirinya sendiri, dan siapa yang melihat pada dirinya tidak terlihat kepada Allah. Kerana itu jika engkau menghadapi sesuatu hal, perhatikan hatimu ke mana condongnya. Jika langsung kepada kekuatanmu, maka terputuslah dari Allah. Dan jika langsung kepada kekuasaan Allah, beerti engkaulah yang telah sampai kepada Allah, sedang alam ini semuanya dalam genggaman Allah.

 ... Dii antara sebab kemuliaan seseorang dan kedudukannya yang tinggi adalah memaafkan dan merendahkan diri. Diriwayatkan oleh Muslim dari hadits Abu Hurairah bahwa Nabi Muhammad Shallallahu 'Aalahi Wa Sallama bersabda, “Tidaklah suatu harta itu berkurang kerana sedekah, dan tidaklah Allah Subhanahu Wa Ta'ala menambahkan bagi seorang hamba yang bersifat pemaaf kecuali dengan kemuliaan, dan tidaklah seorang hamba merendah diri kecuali Allah akan mengangkatnya”. Muslim, no: 2586

  Wahai manusia, berilah salam, hubungkanlah tali persaudaraan, berilah jamuan makan, solatlah pada malam hari ketika manusia sedang tidur, nescaya kamu masuk syurga dengan sejahtera.” ( Riwayat Tarmizi)

No comments:


Binnabil Huda - Unic
Mp3-Codes.com