Dengan Nama Allah

Semoga Allah membuka ruang hati untuk diisi dengan manfaat dan meletakkan DIA di tempat yang KUKUH dan TEGUH.Segala isi manfaat di dalam blog ini dibenarkan untuk di kongsi bersama,copy paste dan sebagainya.dengan menyatakan link blog ini.semoga Allah REDHA~!

JITIS

Monday, November 9, 2009

sedarlah!

bismiLLAH



 semoga anda seceria si tombam ini sepanjang hari!

dengan nama Tuhan kumulai,agar setiap bait kata ini semata mengejar redha ILAHI.dan bakal membuka naluri suci jiwa-jiwa pembaca dengan izin dariNya.insyaAllah.

Bila kita membuka mata,melalui hari-hari yang HARUS kita tempuhi.bagaimanakah persediaan kita dalam menempuh dan mengukir satu kehidupan yang indah?



selalunya kelihatan manusia hanya berasa cukup dengan apa yang ada pada dirinya.Namun pada zaman globalisasi dan arus kemodenan yang semakin kencang menyebabkan manusia mula mencabar dirinya untuk menjadi yang terhebat.Anda juga mensti memiliki keinginan untuk menjadi yang terhebat bukan?

sehari-hari kita akan bangun pagi,dan memulakan aktiviti harian kita berdasarkan MATLAMAT dan TUJUAN kita pada hari itu.untuk pelajar,mereka akan bersiap2 untuk pergi ke sekolah menuntut ilmu,para pekerja memperkuatkan SEMANGATNYA untuk meneruskan hari-hari yang akan tiba.

x kita sangka,kadang-kadang pengalaman duka pahit kelat masam masam manis semua yang singgah ke dalam kehidupan harian kita,semuanya PASTI memberi kesan ke dalam jiwa,x kira baik mahupun sebaliknya.
haha.berdustalah sesiape yg mengaku hidupnya bahagia saje.ataupun sememangnye mereka bahagia dgn nikmat ujian ILAHI?(tu laen crite.hanya yg BERTUAH saja layak merasainye..hurm)

sebagai contoh,seorang penagih dadah yang ditangkap dan disumbatkan ke dalam pusat pemulihan,ada yang berubah menjadi lebih baik hasil olahan minda yang terangsang untuk menghadam segala pengalaman lalu lantas timbul kekuatan untuk melahirkan satu jiwa baru.bersih dan bersedia memulakan langkah pertama.Nah,inilah buktinya,Allah itu Maha Penyayang.

Masih belum terlambat,anda masih terasa yang anda masih belum cukup sempurna?
dalam erti kata anda mengaku anda seorang yang masih mempunyai banyak kekurangan?
anda mengaku iman anda tidak sehebat orang lain?
MALAS untuk bertindak,
hanya mengambil keputusan untuk TIDAK menambahkan perubahan ke arah KEBAIKAN dan terus membiarkan kekurangan bermaharajalela di dalam diri..
macam mane nak maju?
SEDARLAH!
anda semua tidak dijadikan untuk terus menjadi lemah,
bahkan anda dijadikan oleh ALLAH utk mengubat kelemahan menguat keimanan
SEDARLAH!
sehebat mana manusia pasti ada kekurangan
selemah mana manusia pasti ada kekuatan
SEDARLAH!
kekuatan untuk anda memulakan langkah pertama KE ARAH KEBAIKAN bermula daripada...

PERSEDIAAN ANDA UNTUK BERUBAH KE ARAH KEBAIKAN
DI HADAPAN ALLAH!

Everything that happens in this world, there is no absolute good or bad. Sometimes good things turned out to be bad things eventually, while bad things become a gain. That is why in all circumstances we have to possess full believe in the Destiny (Qadr) of Allah because He knows everything we do before we do it! He is All-Knowing! Whatever good things that happen to you, enjoy it, but dont have to hold too tight to it, treat it as a surprise in your life. Whatever bad things that happen to you, dont have to feel too sad or despair, in the end, it might not be a total bad thing after all. If one can understand this, he or she will find life much easier. It is better to light a candle than to curse the darkness.

waLLAHU a'lam
*kepada calon2 SPM,smoge berjaya!tajdid niat selalu.
*posting KHUSUS utk diri sndri,dan pembaca jua.

No comments:


Binnabil Huda - Unic
Mp3-Codes.com