Dengan Nama Allah

Semoga Allah membuka ruang hati untuk diisi dengan manfaat dan meletakkan DIA di tempat yang KUKUH dan TEGUH.Segala isi manfaat di dalam blog ini dibenarkan untuk di kongsi bersama,copy paste dan sebagainya.dengan menyatakan link blog ini.semoga Allah REDHA~!

JITIS

Monday, December 22, 2008

siapakah Obama yang sebenar?

bismiLLAH..

alhamdulillah..dengan kesempatan yang ada ini kita panjatkan kesyukuran kepada Allah..selawat dan salam ke atas junjungan besar rasulullah saw dan seterusnya para pejuang islam seluruhnya.

riuh rendah kedengaran apabila lantiknya presiden USA yang baru,Barrack Obama.. apakah keistimewaannya?
satu kemenangan yang amat mengejutkan dunia.di mana buat pertama kalinya dalam sejarah bangsa kulit hitam yang menjadi presiden USA.mari kita selidik peribadi presiden USA baru ini...apakah kuasa yang telah diberi oleh Barrack Obama sebagai presiden USA sedikit sebanyak membantu Islam?pada awal
kemenangannya,Obama telah menarik sejumlah angkatan tentera Amerika di afghanistan untuk dibawa pulang.apakah akan ada tindakan susulan?
si penulis mendapat artikel ini dari email.sama2 kita renungi..



Barrack Obama membawa kalungan bunga dalam Hall of Remembrance, Yad Vashem Holocaust Memorial di Jerusalem, pada hari Rabu, 23 Julai 2008. Obama dipengaruhi oleh Israel ? Adakah Islam liberal yang cuma diajarkan kepada umat Islam?

Adakah Obama dipengaruhi oleh Israel ? Pertama, Obama memakai Yarmulke , lebai orang Yahudi. Yang kedua, hanya orang Yahudi sahaja dibenarkan mendampingi Master Jew. Mengapa Obama mendapat keistimewaan sebegitu? Yang ketiga, Obama sedang melakukan ritual Yahudi pada dinding Monument Jew. Perbuatan ini dilakukan oleh orang Yahudi untuk menyampaikan mesej rahsia sesama orang Yahudi sahaja. Mengapa Obama melakukan perkara yang dibuat oleh Yahudi ini?

Barrack nama pertama Obama adalah nama Yahudi yang berasal dari ayat "baruch". Kebanyakan ahli ibadat Yahudi menggunakan nama "baruch"sebagai nama pertama mereka. Bekas perdana menteri Israel iaitu Ehud Barak juga mengambil nama sempena nama "baruch". Nama kedua Obama juga hampir sama dengan "Ahabah". Bent Ahabah adalah nama untuk synagogue (satu upacara multilation untuk bayi-bayi Yahudi).
Ketika berusia 10 tahun, Obama pernah ke sekolah sosialis Yahudi atau disebut "kibbutz". Obama menyatakan bahawa dia hanya menggunakan tandas sekolah itu sahaja pada waktu itu. Namun ada saksi lain menyatakan bahawa Obama telah menghadiri kelas selama tiga jam di sekolah tersebut. Adakah Obama dirancang dan dilatih untuk menjadi Presiden Amerika ketika berusia 10 tahun lagi?

Tidak menghairankan bila selesai sahaja pengundian, Obama mendapat sejumlah 77% undi dari pengundi Yahudi. Berbanding John Kerry yang hanya mendapat 74% undi daripada pengundi Yahudi pada 2004. Pada tahun 2000, Al Gore paling banyak mendapat undi daripada pengundi Yahudi iaitu sejumlah 79%. Obama mendapat banyak undi dari pengundi Yahudi di Connecticut dan Massachusetts . Di Connecticut, 61% Yahudi menyokong Obama. Yahudi mulai suka pada Obama kerana banyak kenyataan Obama secara terbuka menyokong rejim Israel .

"My view is that the United States' special relationship with Israel obligates us to be helpful to them in the search for credible partners with whom they can make peace, while also supporting Israel in defending itself against enemies sworn to its destruction" kata Obama dalam kenyataan medianya pada Haaretz pada 15 Februari 2007.di SINI


Ramai yang berseronok melihat Barrack Obama menang Presiden Amerika Syarikat. Seolah Barrack Obama adalah Presiden Dunia yang baru. Ramai yang tidak sedar bahawa rekod peperangan yang dibuat oleh Demokrat adalah lebih banyak dari Republikan . Namun ada juga yang sebut bahawa tidak ada bezanya antara Bush dan Obama. Cuma mungkin yang baru ini adalah "Bush Kulit Hitam". Benarkah begitu?

Pada November 2008, Rahm Emanuel (seorang Yahudi, anak seorang Israel ) baru sahaja ditawarkan jawatan oleh Obama menjadi White House Chief Of Staff . Dan lebih memeranjatkan lagi bila mentor Obama sendiri iaitu Abner Mikva menyatakan "Obama will be the first Jewish President Of USA " dalam Jerusalem Post pada 5 November 2008.di sini

"Our job is to rebuild the road to real peace and lasting security throughout the region. Our job is to do more than lay out another road map. That effort begins with a clear and strong commitment to the security of Israel : Our strongest ally in the region and its only established democracy . That will always be my starting point."
ucapan Obama ketika bercakap kepada kumpulan American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) di Chicago pada 2 Mac 2007.di sini

Nampaknya jika dasar Bush dianggap sebagai kejam dan keras terhadap dunia Islam, apa kurangnya dengan Obama? Dasar Obama mungkin halus dan "makan dalam". Musuh yang "silent killer" lebih bahaya dari musuh yang nampak secara nyata. Presiden Amerika tetap Presiden Amerika, mereka datang dari pelobi yang sama.

Berhati-hatilah kita...

AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

melihatkan betapa terperincinya rancangan izrael dalam mempelopori kuasa di dalam kuasa veto masa kini,USA.lantas apakah perancangan Obama seterusnya?melantik ahli2 baru dikalangan yahudi untuk menguasai pentadbiran di Amareka Syarikat lantas menggunakan kuasa veto yang ada untuk memusnahkan Islam?

apakah peranan kita?melihatkan perancangan mereka yang begitu teliti...sedangkan ummah kini masih lagi leka di bawa arus 'perang pemikiran' yang telah mereka sendiri cipta.lantas hati2 insan yang mengucapkan dua kalimah syahadah semakin layu untuk bangkit kembali kerana trlalu asyik dengan nikmat duniawi.

sedarilah wahai ikhwah dan akhwat sekalian,
kita di ambang kemunculan satu generasi.generasi yang akan menghapuskan jahiliyyah di sekeliling lantas tersemat hammasah yang tinggi (semangat).kita generasi BERTAMADUN.sememangnya ketamadunan Islam yang pernah dibina memerlukan masa yg panjang untuk menjadi satu ketamadunan yang unggul lantas dipandang tinggi di mata dunia.namum kini ketamadunan itu hancur dek kelemahan IMAN umat islam kini.

siapakah yang akan membina kembali tamadun Islam yg gemilang seperti dahulu?

sememangnya ia memerlukan masa yang amat panjang.namun bukan suatu alasan untuk kita tidak mengambil langkah awal dalam membina ketamadunan tersebut lantas membina satu daulah islamiyyah yang pernah menguasai 2/3 dunia dahulu.itu DAHULU

apakah perancangan kita untuk mengembalikan semula daulah islamiyyah?

'ummah ibarat batu asas sesebuah bangunan,andainya kuat batu asas itu maka kukuhlah binaannya' -mustafa masyhur-

marilah sama2 kita tegakkan kembali prinsip dan kefahaman islam dalam DIRI..lantas mengajak sahabat dan keluarga serta masyarakat untuk kembali mengamalkan ISLAM sebagai cara hidup.semoga usaha kita untuk membaiki diri untuk menjadi ummah yang lebih berkualiti sedikit sebanyak menjadi asas terbinanya daulah islamiyyah yg kita nanti.bukan sekadar menunggu..BERGERAKLAH dengan hati,iman serta kefahaman yang jitu untuk menjadi muslim yang berperibadi terbaik.

detik2 akhir 2008 kian melabuhkan tirainya.lantas kita akan bersua dengan tahun 2009 yang lebih mencabar.sama2lah kita persiapkan diri kita untuk menjadi muslim yg BERKUALITI dari segi NILAI kehidupan,akhlak,ILMU dll.Semoga perubahan ke arah kebaikan yang kita lakukan untuk diri kita (islah) dapat kita konsisten dan turut menghulur tangan kepada keluarga,sahabat dan seterusnya masyarakat dalam membina kembali tamadun islam yg gemilang,bila mana setiap SATU individu tersebut mempunyai KEIMANAN dan KEFAHAMAN yang tinggi.

bukalah mata+hati+minda anda.siapa lagi yang mahu membangkitkan dan mengibarkan panji2 Islam,kalau tidak kita?

siapa yang akan memulakan segalanya dari bawah (perkara asas) ..kalau tidak kita?

siapa lagi?

renungkan..

waLLAHU a'lam

2 comments:

Haizeel said...

Nabi Muhammad pernh berkata Yahudi ialah musuh Islam hingga ke hari kiamat. Oleh itu, umat Islam skrg harus lebih teguh & kuatkan iman kita krn Yahudi skrg tlh miliki jawatan yg blh dianggap berkuasa.

Insya-Allah..

khaIRul_UmmAh said...

begitulah.same2 kita semua bangunkan ummah yg kini lalai (kita tidak terkecuali).kemenangan itu PASTI.yakin+usaha itu satu langkah pertama untuk kita.


Binnabil Huda - Unic
Mp3-Codes.com