Dengan Nama Allah

Semoga Allah membuka ruang hati untuk diisi dengan manfaat dan meletakkan DIA di tempat yang KUKUH dan TEGUH.Segala isi manfaat di dalam blog ini dibenarkan untuk di kongsi bersama,copy paste dan sebagainya.dengan menyatakan link blog ini.semoga Allah REDHA~!

JITIS

Saturday, June 21, 2008

rindu....sungguh ya ALLAH!

bismiLLAH...

2 minggu di taman ilmu yang baru...setiap saat melihat bermacam2 kelakuan.ada yg menggelikan,ada yg menyakitkan hati.namun segalanya perlu disusuri dgn tabah...

yaALLAH...
sungguh aku mengetahui KAU menyelami isi hatiku...
tidak aku tertahan drpd merinduiMU...
tidak aku tertahan dalam merindui bumi tarbiyyah itu yaALLAH...
aku rindu...
amat rindu...

mutiara tarbiyyah yang pernah dikutip di bumi itu...
kini aku gilap di sini
di tempat aku berdiri
kerna apa?
aku tahu...
telah kau memberikan amanah untukku...
merasai perit nikmat menjadi da'ie di jalanMU..

jalanan itu kususuri dgn berhati2
tiap saat aku melangkah...
merapat sepi...
mendamba hiba...
oh TUHAN
tidakku tertahan...
semaikanlah jiwaku ini dengan kesuburan iman
kerna amatku merindui satu saat
hirupan udara yang segar dgn bayu solehah
di bumi itu...

melangkah ke alam yang seba baru ini...
membuatkan seringkali air mata ini menitis
tidak terkata yaALLAH...
kekuatan itu aku perlukan..
maka siapa yg mampu utk memberiku kekuatan itu
melainkan KAU wahai tuhanku....

setiap kali kerapuhan jiwa ini menunjukkan kesannya,sepantasnya diri memikirkan satu sudut..."ya ALLAH....rindu..."sahabat berkata kepada diri..."pegang kenangan tu,tp jgn biarkan kenangan tuh buatkan kita x maju kedepan.."

abu tawwab tlh bersyair menyebutkn tanda seorang muhib (insan yg mencintai ALLAH)

"janganlah engkau tertipu seorang kekasih punya tanda punya hadiah untuk kekasihnya pahit balaNYA dirasa nikmat diterima gembira apapun yg DIA perbuat tidak diberi pun tidak mengapa kefakiran dianggap penghormatan sahaja kau lihat keinginannya hanyalah mentaati kekasihnya kau lihat mukanya seri hanya si DIA yg ada di hati dia taat segala ucapanNYA"

sememangnya bumi itu sukar utk dilepaskan.namun kekuatan dalam melebarkan lagi sayap tarbiyyah tetap dipegang kukuh dalam mendaulatkan agama ALLAH di muka bumi...yaALLAH....berilah kekuatan itu di waktu aku merindui saat indah dalam mendambakan tarbiyyahMU...tekadkanlah keyakinanku agar diri ini mampu berbakti kepada manusi sejagat.walaupun sedikit......


hira' in mem0ry....

waLLAHU a'lam

No comments:


Binnabil Huda - Unic
Mp3-Codes.com