Dengan Nama Allah

Semoga Allah membuka ruang hati untuk diisi dengan manfaat dan meletakkan DIA di tempat yang KUKUH dan TEGUH.Segala isi manfaat di dalam blog ini dibenarkan untuk di kongsi bersama,copy paste dan sebagainya.dengan menyatakan link blog ini.semoga Allah REDHA~!

JITIS

Saturday, May 17, 2008

hidup ini indah sekiranya....



bismiLLAH...


hidup ini indah sekiranya kita mengamalkan cara hidup islam.memandangkan al-quran dan as-sunnah yang menjadi ikutan seharusnya kita menanmkan rasa sayang dan cinta utk lebih beribadah.memandangkan kekuatan ummah yang kini makin layu menyebabkan kita sendiri kurang bersemangat.mungkinkah kelemahan ummah adalah berpunca daripada kita?


usah kita merenung jauh memandangkan diri kita sendiri masih belum cukup sempurna.



sempurna?

ya!kita memang tidak sempurna krn ALLAH shj yg MAHA SEMPURNA.namun pada hakikatnya tidak menjadi masalah seandainya kita meneruskan kehidupan ke arah kesempurnaan diri dalam beribadah kepada ALLAH...



ingin ana k0ngsikan satu kisah di mana seorang hamba ALLAH ini diujhebat skali.setiap hembusan nafasnya diringi kesakitan yang bergamda2.jiwanya k0song,walaupun diisi dgn halwa ruhi,jiwa meronta dgn keadaannya yang semakin parah hinggakan meresahkan keluarga.di mana satu saat dia kembali kepadaNYA,keindahan musibah itu sebenarnya tidak dapat digambarkan dengan kata2....sungguh!indahnya musibah itu...kenapa?



apa yang ana blajar dalam aqidah,ada 2 tanda ALLAH mencintai hambaNYA.

1. ALLAH selalu menyebut nama hambaNYA di hadapan para malaikat supaya malaikat dapat memberi rahmat kepada hamba tersebut

2. ALLAH menguji hambaNYA dgn bermacam ujian utk melihat sejauh mana perganungan diri kepada TUHAN



berbalik kepada cerita tadi,hamba ALLAH itu mendapat satu ketenangan.subhanaLLAH....sungguh damai tatkala melihat wajahnya.dia pernah berpesan kepada ana."jangan pernah sesekali dikau merasakan yg ALLAH membenci dirimu tatkala kau ditimpa musibah malahan sebenarnya ALLAH tidak melupakanmu.sbb itulah DIA memberi kau ujian utk melihat sejauh mana kau kembali kepadaNYA".sungguh terkedu mendengar ungkapannya.

kepastian yang tidak kunjung sudah.sampai bila dugaan ini akan terhenti?

ALLAH mengetahui segalanya...

wahai diri..



indahnya hidup sekiranya air mata ini mengalir kerna keinsafan dan kecintaan kepada TUHAN..

thabatkan aku dalam perjuangan ini....ya RABB..ameen~

No comments:


Binnabil Huda - Unic
Mp3-Codes.com