Dengan Nama Allah

Semoga Allah membuka ruang hati untuk diisi dengan manfaat dan meletakkan DIA di tempat yang KUKUH dan TEGUH.Segala isi manfaat di dalam blog ini dibenarkan untuk di kongsi bersama,copy paste dan sebagainya.dengan menyatakan link blog ini.semoga Allah REDHA~!

JITIS

Saturday, April 5, 2008

medan dakwah..

bismiLLAH....

ade seorang adek nih dtg kat kls prep sorg akak....
"akak...x per ker ganggu nieh?"
"x pe...omwork daa siap..tnggal selak buku sket2 jer..."
"erm...x per ke amek mase akak nih?"
"x pe je....nape?"
"kak....ISLAM tuh aper?"
((fuh~bru form 1....daa tanye s0klan camnih...dasatnye pemikirannyer...daa la umum...x per2...try daa bess~~))
lantas si kakak tu pon trgkan sket2 tntg ape yg difahaminya berkenaan dgn islam...camner trjadinye agame islam...dll....
"erm...kak...nape ALLAH buat agama laen yer?"
((pulak....ape yg die pk ek?oh...nak dpt tarbiyyah la tu!!x per2....cube jwb agie...))
dr td kol 10.30 mlm....teng0k jam daa k0l 10.50....
"ok kak...tinkiu...sowi bbyk klu amek mase akak...."
"x per2....utk ISLAM....hehe~"

bile nak kuar dr klas prep...ade sorg akak senior tanye...."nt...adek tu tanye pasal islam ek?dalam kn soklannyer"...lantas org yg ditanye itu mengangguk kepalanya kerana x trkata...NGANTUK!....

dlm perjalanan ke dorm...dgn kelam mate kelayuan nak tid0....trpikir....
"mcm mane bile ummah tanye aku pasal perkara yg serupa cam adek tu tanye...tp aku tatau nak jawab aper dan aku x ready utk jwb soklan2 camtuh?"
"layakkah aku bergealr da'ie?"
"layakkah aku memegang panji2 ILAHI?"
"SANGGUPKAH AKU MEREDAH PEMIKIRAN UMMAH KINI?"

persoalan itu berbalik kpd diri sndri....YA ALLAH....anggupkah KAU menerima hambaMU yg serba kekurangan ini.....

"ALLAHUMMA 'ALA SYUKRIKA WA HUSNI 'IBADATIK"

terangilah aku jalan menuju syrgaMU....ameen~

No comments:


Binnabil Huda - Unic
Mp3-Codes.com